مفاهیم پایه و اصول مدیریت بازاریابی در بازارهای پویا

این پاورپوینت مفاهیم پایه و اصول مدیریت بازاریابی را در بازارهای پویا به صورت جامع بررسی می کند و با تمرکز بر ارزش آفرینی و تعامل مستمر بین عرضه کننده و مشتری مناسب دانشجویان مدیریت است.

پاورپوینت مفاهیم پایه و اصول مدیریت بازاریابی در بازارهای پویا

مقدمه:
بازاریابی را می توان به عنوان مجموعه ای از فعالیت ها در فضای بازار تعریف کرد که هدف آن تحقق مبادلاتی است که به رفع نیازها و خواسته های انسان منجر می شود. به بیان دیگر، بازاریابی فرآیندی پیوسته و هدفمند است که با تلاش مستمر در جهت ایجاد تعاملات سودمند بین عرضه کنندگان و مشتریان شکل می گیرد تا نیازهای انسانی را تامین کند. در مفهوم وسیع تر، بازاریابی یک عمل انسانی است که از طریق تبادل کالا یا خدمات و همچنین ایجاد ارزش واقعی برای مخاطب، به پاسخگویی به تمایلات و نیازهای بشر می پردازد. این فرآیند تنها محدود به خرید و فروش نیست، بلکه شامل درک عمیق نیازهای مخاطبان، خلق ارزش افزوده برای آنها و برقراری ارتباطی پایدار و مستحکم بین طرفین عرضه و تقاضا می شود. از این منظر، بازاریابی فراتر از یک ابزار تجاری ساده است و به عنوان یک سیستم پویا و انسانی مطرح می شود که منابع، تولیدات و انتظارات را در بازارهای گوناگون به شکلی هماهنگ و هدفمند مدیریت می کند.

فهرست مطالب:
بازار
بازار یابی
انواع تقاضا و وظایف اساسی بازاریابی
برداشت های نادرست اما جدی در بازار یابی
۱- بازار یابی برابر است با فروش
۲- بازاریابی بیشتر یک واحد اداری است
انواع بازار یابی
۱) بازاریابی واکنشی
۲) بازاریابی پیش بین
۳) بازار یابی نیاز آفرین
انواع شرکت ها
شرکت های بازارساز
بازار یابی هدفدار
۱) تقسیم بازار
۲) هدف گیری در بازار
۳) تعیین جایگاه در بازار
بخش بندی بازار
مدیریت بازار در سطح یک مشتری

مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مدیریت
در قالب فایل پاورپوینت و قابل ویرایش

تعداد صفحات: 15

فرمت فایل: pptx