چکیده
با توجه به ویژگی های خاص بازی بسکتبال نظیر سرعت بالا، توقف های ناگهانی، تغییر جهت های سریع، جابه جایی های پی در پی، و پرش های مکرر در جریان حمله و دفاع، مساله حفظ تعادل همواره یکی از محورهای اصلی مورد تاکید مربیان این رشته ورزشی بوده است. هر ورزشی مجموعه ای از حرکات و مهارت های پایه دارد که تسلط بر آن ها نقشی کلیدی در دستیابی به عملکرد موثر و نتایج مطلوب ایفا می کند.
تکنیک های پایه در ورزش:
این اصطلاح به توانایی فرد در انجام حرکاتی اطلاق می شود که در فضای آموزشی نیازمند دقت و اجرای صحیح هستند. این حرکات اساس یادگیری را تشکیل می دهند و بر کیفیت اجرای دقیق در موقعیت های تمرینی تاکید دارند.
مهارت ها (Skills):
مهارت به معنای توان به کارگیری درست حرکات بنیادی در شرایط واقعی و رقابتی است. یک ورزشکار ماهر باید در موقعیت های متغیر و تحت فشار رقبا بتواند تصمیم درست گرفته و آن را به طور موثر اجرا کند.
در ورزش های گروهی مانند بسکتبال، هماهنگی در اجرای برنامه های تیمی یا همان تاکتیک ها زمانی قابل تحقق است که بازیکنان تسلط کافی بر مهارت های فردی خود داشته باشند و بتوانند آن ها را به صورت روان در خدمت کار تیمی قرار دهند.
فهرست
چکیده ۴
مقدمه ۴
توصیف وضیعت و بیان مساله: ۵
وضعیت مطلوب دانش آموزان در بازی ۵
گردآوری اطلاعات شواهد ۱ ۶
مهارت های شوت درجا و شوت جفت ۹
یافته های پژوهش ۱۰
طرز گرفتن توپ دانش آموزان ۱۰
هدف ۱۲
رها کردن ۱۳
حالت ها ۱۳
گردآوری اطلاعات شواهد ۲ ۱۴
نتیجه گیری ۱۵
منابع ۱۵