دانلود مقاله مدیریت و تعارض سازمانی

دانلود تحقیق و مقالات رشته مدیریت با عنوان دانلود مقاله مدیریت و تعارض سازمانی در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۳ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود مقاله مدیریت و تعارض سازمانی

مدیریت و تعارض سازمانی
مقدمه
تعارض پدیده ای است که آثار مثبت و منفی روی عملکرد افراد و سازمان ها دارد. استفاده صحیح و موثر از تعارض موجب بهبود عملکرد و ارتقای سطح سلامتی سازمان می گردد و استفاده غیر موثر از آن موجب کاهش عملکرد و ایجاد کشمکش و تشنج در سازمان می شود. استفاده موثر از تعارض مستلزم شناخت و درک کامل ماهیت آن و همچنین علل خلق کننده و کسب مهارت در اداره و کنترل آن است که البته امروز به عنوان یکی از مهمترین مهارت های مدیریت به شمار می آید. توانایی برخورد با تعارض و اداره آن، در موفقیت مدیران سازمان ها نقش ارزنده ای دارد. اگر تعارض ها سازنده باشند، موجب بروز افکار نو و خلاق می شوند و زمینه تغییر و نوآوری و تحول سازنده را در سازمان فراهم می سازند و در نهایت به مدیریت کمک می کنند تا به اهداف سازمانی خویش نائل آید.

مفهوم تعارض
در فرهنگ لغات فارسی، تعارض به معنای متعرض و مزاحم یکدیگر شدن، باهم خلاف کردن و اختلاف داشتن معنی شده است. رابینز در تعریفی می گوید: «تعارض فرآیندی است که در آن، شخص الف به طور عمدی می کوشد تا به گونه ای بازدارنده سبب ناکامی شخص در رسیدن به علایق و اهدافش گردد». وی توضیح می دهد که در این تعریف، مفاهیم ادراک یا آگاهی (Perception)، مخالفت(Opposition)، کمیابی (Scarcity) و بازدارندگی (Blockage) نشاندهنده ماهیت تعارض هستند. سایر وجوه مشترک تعریف های واژه تعارض عبارت از مخالفت، نزاع، کشمکش، پرخاشگری و آشوب است.

فهرست مطالب
• مقدمه
• مفهوم تعارض
• جایگاه تعارض در مدیریت
• نظریه سنتی
• نظریه روابط انسانی
• نظریه تعامل
• تقسیم بندی تعارضات سازمانی
• ارزیابی منشا تعارضات سازمانی
• مدیریت تعارض
• استراتژی ایجاد تعارض سازنده در سازمان
• ظهور مدیریت
• اولین مفاهیم مدیریت و تاثیرات آنان
• رویکردهای کلاسیک
• مدیریت سیستماتیک
• مدیریت علمی
• مدیریت اجرایی (اداری)
• روابط انسانی
• دیوان سالاری
• رویکردهای نوین

تعداد صفحات: 23

فرمت فایل: WORD